360° fotografija ir nuotraukos – nauda ir galimybės
Kodėl produktų fotografijai šiandien dar naudojama vakar dienos technika?
Tyrinėdami šiandieninę situaciją Lietuvoje, kokiose foto studijose gimsta produktų nuotraukos ir vyksta produktų fotografavimas, pastebėjome, kad pateikiama informacija apie fotografavimo paslaugą ir kvietimas užsakyti produktų nuotraukas, dažnai yra labai pasenę… Daugelis siūlo tradicinę fotografiją (tame tarpe ne tik foto studijos, bet ir įvairios agentūros), o jų patarimai kaip fotografuoti produktus ir kaip turi atrodyti foto studija yra panašūs į paskaitėlę „kaip nebrangiai pasidaryti foto studiją namuose iš kartoninės dėžės ir telefono”. Atrodo, kad visi tie patarimai yra surašyti labai seniai, bet kaip arba surinktas raktinių žodžių kratinys „grynai dėl SEO”. Nuotraukose, kur vaizduojama ir kalbama prekių fotografavimą ir apie foto studijas, dominuoja nukarę balto popieriaus rulonai, pritvirtinti arčiau lango ir vienas kitas prožektorius pasišviesti arba jau hitu tapusi pigi kinietiška fotografavimo dėžė.
Produktų fotografavimas kartoninėse dėžėse, pasišviečiant statybose naudojamais prožektoriais jau yra praeitis! Ar jūs vis dar atsimenate tokius laikus?
Dabar situacija yra visiškai kitokia. Fotografijos pramonė pažengė toli į priekį, daiktų fotografavimas irgi pasiekė kitą lygį, o agentūros ir foto studijos, kartu su SEO tekstų rašytojais dar net neatnaujino tekstų apie fotografavimo paslaugas su pasenusiomis technologijomis.
Kas yra Nr. 1 produktų fotografijoje 2022 metais?
Neabejotinai automatinės foto studijos ir 360 fotografija. Tai studijos, kurios turi integruotą apšvietimą, valdomą iš jūsų kompiuterio, fotografuojančios ir filmuojančios 360°, automatiškai iškerpančios foną ir kas labai svarbu, užimančios nedaug vietos, bei galinčios nufotografuoti 100+ produktų į dieną. Tai komercinės fotografijos šiandiena ir rytojus!
Kadangi elektroninių parduotuvių augimo tempai yra dideli, o komunikacijai reikia nesuvokiamo kiekio produktų nuotraukų ir video – tai paklausa „greitam ir kokybiškam” nuotraukų darymui kiekvieną dieną auga.
Ryškiausia tokių foto studijų pasekmė (geraja prasme) yra 360° fotografavimas ir ypač kokybiškų nuotraukų fotografavimo galimybė per labai trumpą laiką. Tokios nuotraukos prisitaikė prie šiandieninių vartotojų įpročių, o vartotojai jas labai pamėgo. Dabar tai diktuoja naujas madas elektroninėje komercijoje, reklamoje, komunikacijoje ir produktų pristatymuose bei prezentacijose.
360° fotografija ir nuotraukos ir kodėl jums jų reikia būtent dabar?
Nespekuliuosime skaičiais, bet daug viešų šaltinių teigia, kad 360° produktų nuotraukos pardavimus gali padidinti nuo 27 iki 40+ procentų. Taip pat, tokios nuotraukos, padeda geriau reitinguoti jūsų svetaines Google paieškos sistemose. Kaip? Vienas iš Google parametrų jūsų svetainės reitingavimui yra „kiek laiko vartotojai praleidžia jūsų web projektuose (el. parduotuvėse, reprezentacinėse svetainėse, blog’uose ir kt.)”. Šiuo atveju taisyklė paprasta – kuo daugiau, tuo geriau. Google algoritmas mano, kad jei svetainėje praleidi mažiau laiko, tai ši svetainė yra mažiau naudinga, nes vartotojai nesidomi turiniu, todėl sistema mažina jos reitingą. 360 nuotraukos padeda vartotojus išlaikyti ilgiau, nes jie praleidžia daugiau laiko svetainėje sukiodami ir tyrinėdami produktą.
Kiek tame tiesos? Pabandykime įsigilinti. Jau šiandien tokių nuotraukų panaudojimo galimybės yra platesnės, nei jūs galite įsivaizduoti.
3 būdai kaip atkreipti dėmesį į jūsų produktus ir juos parduoti
1. Shoppertainment ir e-komercija su 360 produktų fotografavimu
Pirkėjai jau nenori paprasto ir nuobodaus apsipirkimo jūsų el. parduotuvėje. Jie nori pirkimo pramogos ir nori išskirtinio dėmesio, kurį jūs turite jiems parodyti. Sukiodami produktus 360 laipsnių kampu jūsų pirkėjai tarsi žaidžia ar pramogauja. Labai didelė tikimybė, kad tokia pramoga patiks ir jie geriau pirks pas jus, nei kokioje nors nuobodžioje konkurentų parduotuvėje.
Atidžiai apžiūrinėdami produktą jie geriau susipažįsta su juo, o tai reiškia, kad sumažėja grąžinimo rizika.
Be to, visos elektroninės parduotuvės turinčios 360 nuotraukas atrodo moderniau ir šiuolaikiškiau kas irgi vilioja vartotoją.
Didieji pasaulinės e-prekybos marketplace’ai, tokie kaip Amazon ar Ebay jau leidžia talpinti 360 nuotraukas, kad vartotojų patirtis būtų kuo geresnė. Mes išbandėme, kaip įkelti ten 360 nuotraukas ir tai tikrai visai nesudėtinga. Keista, kad Lietuvoje esant tiek daug gerų pardavėjų, kurie dirba su šiais gigantais (žinome 2 dideles Amazon bendruomenes FB ir matyt yra dar daugiau Ebay bendruomenių), dar labai nedaug kas domisi tokia galimybe ir įsivaizduoja, kad tai kažkas sudėtingo. Noriu jus nuraminti – tai visai nesudėtinga turėti šiose platformose jūsų produktų 360 nuotraukas. Tai labai perspektyvu ir labai rekomenduotina.
Nuo Amazon ir Ebay neatsilieka ir e-komercijai skirtos platformos tokios kaip WordPress ir WooCommerce, Shopify, Magento, PrestaShop, Shopware ir kt. Visos jos turi pasidarę (arba 3-ių šalių kūrėjai yra padarę) 360 nuotraukų nesudėtingas integracijos galimybes ir tai puikiai veikia. Taip pat ir lietuviška el. parduotuvių nuomos platforma verskis.lt yra pasidariusi 360 nuotraukų integraciją.
2. 360 fotografija pritaikyta komunikacijai ir reklamai
Norite būti pastebėti komunikacijos sraute? Naudokite 360 nuotraukas. Tokios nuotraukos leis atkreipti dėmesį ir kiek ilgiau prie jūsų posto stabtelėti greitai judančiam vartotojų srautui. Toks 360 fotografavimas ir nuotraukos dar turi papildomų galimybių, kurias irgi reikia išnaudoti. Žiūrint ir sukinėjant produkto 360 nuotrauką, gali atsirasti „baneriukas” su aktyvia nuoroda arba Hot Spot vadinami tokie aktyvūs spalvoti taškai, kuriuos paspaudus matoma dar papildoma informacija.
Paspauskite čia arba ant „Aro” pareigūno nuotraukos, kad pažiūrėtumėte tokios nuotraukos pavyzdį su aktyviu „baneriuku”, kuris kviečia stoti į policiją. Visos 360 nuotraukos turi joms sugeneruojamą unikalų URL adresą, o tai reiškia, kad tokias nuotraukas gali atidaryti bet kokia interneto naršyklė. Toliau jau tik jūsų fantazijos vaisius kaip ir kur visa tai galima panaudoti:-)
3. Produktų pristatymai ir prezentacijos naudojant 360 produktų fotografavimą
Didžiausi prekių ženklai konkuruoja tarpusavyje dėl savo produktų pristatymo išradingumo. Tokias prezentacijas žiūri milijonai žmonių visame pasaulyje, ne tik dėl susidomėjimo produktu, bet ir todėl, kad pačios prezentacijos būna paruoštos išskirtinai kūrybiškai ir inovatyviai.
Prekių fotografavimas su 360 nuotraukomis ir jūsų produktų pristatymai gali virsti aukščiausio lygio prezentacija, kuri esamiems pirkėjams atims žadą ir pritrauks naujų. Techninės galimybės jau yra išspręstos, reikia tik šiek tiek fantazijos. Kažkada vienas žmogus mūsų paklausė, ar būtų galimybė kurti prezentacijas, kurias jis norėjo naudoti savo seminaruose naudojant 360 nuotraukas? Labai norėjome atsakyti TAIP, bet nebuvome tikri:-) Dabar 100 proc. galime sakyti TAIP, nes radome puikiai sukonstruotą ir prezentacijom skirtą programą Prezi.com
Patikėkite, tai visai kitas lygis, kai pasakojant apie pvz. naują kremą arba televizorių, galite šių produktų nuotraukas demonstruoti ekrane ir sukioti daiktus 360 laipsnių kampu.
Taip pat manome šias Prezi.com ir 360 fotografavimo ir nuotraukų galimybes galima pritaikyti kokybiškiems pasiūlymų teikimams pagal jūsų gaunamas užklausas. Manau, kiekvienas pirkėjas būtų maloniai nustebintas gavęs tokį pasiūlymą, kai atsidaręs nuorodą, produktą gali apžiūrėti iš visų pusių, pats jį sukiodamas ir tokiu būdu rasti visą reikalingą informaciją.
Sekite Orbitvu naujienas mūsų paskyrose
Apie produktų fotografiją, 360 fotografavimą, komercinę fotografiją ir Orbitvu automatines foto studijas nuolatos pasakojame ir demonstruojame kaip vyksta fotografavimo procesai mūsų socialinių tinklų paskyrose. Tikimės, kad mūsų fotografijos patarimai bus naudingi.
Kviečiame mus sekti Linkedin, Facebook ir Instagram.
Daugiau informacijos apie 360 fotografiją ir automatines foto studijas skaitykite mūsų Blog’e.