
9 klaidos produktų fotografavime ir kaip jų išvengti


Pagrindinės klaidos produktų fotografavime
Produktų fotografavimas turi aiškias užduotis: sužavėti, įtikinti ir paskatinti pirkti. Kas nutinka jeigu fotografuojant yra padaromos klaidos? Ar tai turi įtakos rinkodaros efektyvumui ir kenkia pardavimams? Kaip tos klaidos atrodo? Į šiuos bei kitus klausimus atsakysime aptardami 9 dažnai pasitaikančias klaidas produktų fotografijoje.
Dėl kokių priežasčių klaidos fotografuojant produktus nutinka?
Klaidų pasitaiko visiems, bet yra keletas aplinkybių, dėl kurių padidėja tikimybė, kad jų pasitaikys dažniau ir daugiau. Štai 5 iš jų:
- Mažas biudžetas
Turint nedidelį biudžetą, kai kurių klaidų, išvengti neįmanoma. Naujesnė įranga ir profesionalūs darbuotojai, kurie turi fotografijos sričiai reikalingų žinių, reikalauja daugiau išlaidų.
- Skubėjimas
Net ir labiausiai patyrę fotografai pridaro klaidų dirbdami įtemptu grafiku. Nuolatinis spaudimas dėl darbo pabaigimo terminų trukdo susikaupti ir pastebėti kai kurias detales. Galų gale, dirbant greitai kaštai yra taupomi, bet gali būti, kad taip nukentės produktų nuotraukų kokybė.
- Žinių trūkumas
Investicija į fotografo profesinį išsilavinimą yra vienas efektyviausių būdų išvengti daugelio klaidų, kurias padaro pradedantysis. Techninių žinių susijusių su fotoaparato nustatymais, apšvietimu, studija trūkumas lemia prastesnes produktų nuotraukas.
-
- Neaiškūs tikslai
Klaidų gali pasitaikyti, jei neskiriama pakankamai dėmesio fotografavimo sesijos pasiruošimui. Ar fotografuojama siekiant paskatinti pirkimą, ar tik išsamiau informuoti pirkėją apie prekę? Ar standartiškai, “taip kaip visada”, o gal vadovautis kokiomis nors šiuolaikinėmis tendencijomis? Skirtingiems tikslams pasiekti reikalingos skirtingos fotosesijos.
-
- Nesusikalbėjimas
Produktų fotografavimo sesija dažniausiai įtraukia visą žmonių komandą. Tarp tikslų sudarinėtojų ir fotografų reikalinga tiksli komunikacija, kurioje aišku, ko yra tikimasi. Nesusikalbėjimas visada atneša neaiškumo ir netikslumo atliekant fotografijos užduotis.
1. Neparuoštas produktas
Fotografuojant produktą didele raiška, atsiskleidžia kiekviena jo detalė. Todėl kruopščiai paruošti gaminį yra taip pat svarbu, kaip ir tinkamai nufotografuoti. Nuo jo reikia pašalinti dulkes bei nepalikti pirštų atspaudų.
- Blizgiems gaminiams naudokite mikropluošto šluostę paviršiui nuvalyti. O jo poziciją taisykite su baltomis medžiaginėmis pirštinėmis.
- Paviršiams, ant kurių gali būti matomos dulkės – naudokite dulkių pūstuvą prieš pat darant nuotraukas.
- Fotografuojant drabužius svarbu išvengti raukšlių ir dėmių. Skirkite laiko lyginimui ir pūkelių šalinimui.
- Kartais produktai atrodo geriau, kai yra kimšti (pvz. Kuprinės) arba ant manekeno. Nedvejodami naudokite reikiamas papildomas priemones produktų fotosesijoje.
Naudokite gestus arba pelę ir sukinėkite produktą
2. Neteisinga produkto forma
Geriausias būdas visapusiškai pristatyti produktą yra 360 laipsnių fotografija. Apie šią inovaciją e-komercijoje plačiau galite paskaityti čia (https://orbitvu.lt/blog/360-fotografija/360-produktu-fotografija/).
Dažnai pasitaikanti klaida – netinkamas produkto pateikimas. Taip nutinka jeigu yra atsisakoma 360 laipsnių nuotraukų arba nufotografuojama statinių nuotraukų serija. Klientas galėdamas apžiūrėti produktą iš visų pusių bus labiau linkęs jį įsigyti, o po prekės įsigijimo yra mažesnė tikimybė, kad prekė bus gražinta.
Geriausias būdas išvengti netinkamo produkto atvaizdavimo – fotografuoti 360 laipsnių kampu ir parodyti gaminį iš visų pusių. Pavyzdžiai kalba patys už save.
3. Netikslus tekstūros perteikimas
E. komercijoje labai svarbu klientui pateikti produktą kuo tikroviškiau. Žinoma, lygintis su gyvomis parduotuvėmis tai padaryti yra beviltiška, tačiau yra keletas triukų, kurie gali padėti produkto tekstūrą perteikti tiksliai ir patraukliai.
Šią klaidą dažnai matome elektroninėse parduotuvėse, tad kokie gi yra tikros tekstūros pateikimo būdai?
- Atskleiskite paviršiaus nelygumus. Tai labai svarbu keistesnių formų produktams.
- Pabandykite atskleisti iš ko pagamintas produktas. Drabužių įsigijimą dažnai lemia būtent geras tekstūros atvaizdavimas.
Nuotraukose turi aiškiai matytis, kad šios kelnės yra pagamintos iš velveto, o suknelė iš aksomo.
Norint to pasiekti reikės pažaisti su šviesa, paieškoti tinkamo apšvietimo kampo. Priekinė šviesa (pastatyta 90 laipsnių kampu) produktą padaro plokščiu. Kiti apšvietimo kampai suteikia gylio ir plastiškumo. Galbūt produkto iškilimai ir minkštumas geriausiai atsiskleis kai jis yra apšviečiamas 45 laipsniu kampu? Nebijokite eksperimentuoti ir dažnai reguliuokite šviesą.
4. Detalių užmiršimas
Dėmesys mažoms detalėms yra toks pat svarbus, kaip ir produkto tekstūros perteikimas. Produktai dažnai turi paslėptų detalių ar elementų, kuriuos galima išryškinti ir pasistengti pateikti atskirai, tokiu būdu, šiais elementais papildant daikto funkcionalumo atvaizdavimą.
Jeigu klientui tai neparodoma, jis gali savo pinigus išleisti kitoje parduotuvėje, kur visapusiškam produkto perteikimui buvo skirta daugiau laiko ir kruopštumo. Didėjant elektroninės prekybos konkurencijai ir keičiantis vartotojų įpročiams ypač svarbu atkreipti dėmesį kaip produktai pateikimi jūsų el. parduotuvėje.
Skirkite dėmesio parodyti visus produkto jungiklius, jungtis, kišenes, mini funkcijas ir paskirkite toms detalėms po atskirą nuotrauką. 360 produkto nuotrauka visada pasitarnaus tam, kad pirkėjas apie prekę sužinotų daugiau. Klientas bus geriau susipažinęs su produktu galėdamas jį apsukinėti bei pažvelgti iš arčiau.
5. Nepakankamas ryškumo zonos gylis (anglų k. depth of field)
Jeigu ryškumo zonos gyliui neskiriama pakankamai dėmesio, kai kurios produkto dalys nuotraukoje tampa neryškios. Išsiliejusi nuotrauka neatskleidžia produkto ir gali lengvai išblaškyti pirkėjo susidomėjimą produktu. Todėl fotografuojant reikia naudoti tokius nustatymus, kurie pilnai atskleis produktą.
Tiesa, kuo produktas mažesnis tuo sunkiau tai padaryti. Tokiu atveju reikia naudoti focus stacking technologiją, kuri veikia taip, kad suskaido produktą į keletą dalių ir padaro tų dalių atskiras nuotraukas ir vėliau suklijuoja tas atskirų dalių nuotraukas į vieną. Rezultatas – viena ryški nedidelio produkto nuotrauka. Tai darant rankiniu būdu šis procesas reikalauja kruopštumo ir nemažai laiko. Automatizuoti fotografijos sprendimai, kaip kad Orbitvu, focus stacking iš esmės keičia padėtį – kadangi viskas automatizuota, geras rezultatas gaunamas greitai.
6. Tikrovės neatspindinčios spalvos
Labai dažnai ši klaida nutinka, kai redaguojant nuotraukas norima, kad prekė atrodytų itin patraukli ir to pasekoje peržengiama realizmo riba. Persodrintos spalvos, iškeltas ryškumas ir kontrastas – dažniausiai pasitaikančios netikroviškų spalvų priežastys.
Post-produkcijoje reikia prisiminti, jog klientas produktą apžiūrinės per skirtingus ekranus: kompiuteryje, telefone, planšetėje. Vaizduoklio kokybė taip pat daro įtaką spalvų spektrui, todėl geriausia nuotraukas redaguoti taip, kad spalvos išliktų kiek įmanoma tikresnės.
Tai reiškia reikėtų naudoti RGB – standartinę spalvų erdvę – kuri daugmaž vienodai atrodo visuose ekranuose ir stengtis limituoti efektų kiekį, bei išlaikyti tikras spalvas. Priešingu atveju galite nenoromis parodyti visai kitokią prekę, kurią pradžioje nupirkęs, paskui norės grąžinti.
7. Atspindžiai ir šešėliai
Fotografuojant blizgius produktus visada yra rizika pagauti ryškius šviesų atspindžius. Juvelyrika, plastikinės pakuotės arba vyno buteliai gali atspindėti baltą studijos šviesą. Fotografai žino kaip šioje srityje lengva suklysti.
Dar vienas niuansas – šešėlių valdymas. Per gilūs šešėliai produktą paslepia, nebesimato jo detalių, o pati nuotrauka labiau primena menišką fotosesiją nei produkto nuotrauką internetinėje parduotuvėje. Norint to išvengti produktą reikia tikslingai apšviesti iš visų pusių. Gebėjimas išgauti gerą apšvietimą ateina su patirtimi, todėl nuolatos bandykite ir mokykitės.
Neteisingos atspindžių ir šešėlių detalės nuotraukose klientą gali priversti susimąstyti ar pirkti pas jus. Produktų nuotraukose matant šias klaidas – išdegusį atspindį arba per tamsų šešėlį – klientai automatiškai ima ieškoti alternatyvių parduotuvių, kur produktas perteiktas profesionaliau.
8. Nenuoseklumas
Produktų nuotraukos e. komercijoje dažniausiai talpinamos internetinėse svetainėse ir yra matomos viena šalia kitos, todėl reikalauja nuoseklumo. Kiekviena fotosesija turėtų duoti tą patį kokybišką rezultatą. Kokios klaidos gali pakišti tam koją?
- Neteisingas apkarpymas
Produktas, dėl sistemos, kuri atvaizduoja nuotraukas svetainėje, gali atsidurti ne ten, kur jūs norėjote, būti išdidintas arba neteisingai apkirptas. Jeigu vienas produktas yra labiau kairėje, kitas labiau dešinėje arba yra per daug nukirptas, parduotuvė iškarto praranda profesionalų įvaizdį
- Nenuoseklus fonas
Spalvotų fonų pliūpsnis nuotraukose, kurios vaizduoja tą patį produktą, sudaro netvarkingą ir griozdišką įspūdį. Platformoje rekomenduojama standartizuoti foną, tai padeda išlaikyti vartotojų dėmesį ir skatiną ilgesnį buvimą jūsų parduotuvėje, o tai reiškia ir didesnius pardavimus.
Visos šios problemos gali būti nesunkiai ištaisytos skiriant joms dėmesio ir laiko. Automatizuoti sprendimai, kaip kad Orbitvu, kiekvieną nuotrauką apkarpo visiškai tiksliai ir išlaiko joje švarų, baltą foną. Svarbiausia – nuoseklumas.
9. Netinkamo fono parinkimas
Kai produktas fotografuojamas su fone esančiais papildomais aksesuarais (ang. still life photo), suklysti galima komponuojant tą foną. Labai dažnai tokiose fotosesijose parenkamas labai išraiškingas fonas, kuris yra gerokai išraiškingesnis už patį produktą (arba spalvos būna visiškai netinkamos).
Prieš parenkant foną reikia gerai pagalvoti. Geriausiai produktui pasitarnaus nesureikšminta harmonija – fonas turi švelniai pabrėžti produkto savybes arba sukurti malonią asociaciją. Kaip tai būna parenkant medinį foną, kai fotografuojame maisto produktus arba metalo fonas fotografuojant elektroniką.
Lygiai taip pat svarbu atidžiai pasirinkti akompanuojančius daiktus. Jie negali patraukti į save viso dėmesio ar būti per daug kontrastingi. Jų tikslas palaikyti ir paryškinti pagrindinį produktą.
Kaip patobulinti savo produktų fotografiją?
Prieš tampant profesionalu – reikia padaryti daug klaidų. Jeigu atkreipsite dėmesį į išvardintas 9 klaidas, gali būti, kad meistriškumo link produktų fotografijoje judėsite tikrai greitai.
Atkreipkite dėmesį į savo daromas klaidas, pasižymėkite jas ir apmąstykite. Labai svarbus yra grįžtamasis ryšys iš klientų ir bendradarbių. Jie turi galutinį ir svarbiausią balsą Jūsų el. parduotuvės vertinime.
Galiausiai, galima kreiptis patarimo pas savo srities ekspertus. Profesionalios foto studijos ir reklamos agentūros padės sukurti nuoseklų savo prekės ženklo įvaizdį bei duos patarimų, kaip efektyviai kurti vizualus ir nuotraukas. Ši investicija dažnai atsiperka dėl padidėjusių pardavimų ir mažesnio produktų gražinimų skaičiaus.
Galimų klaidų fotografuojant produktus sąrašas nėra baigtinis. Kiekvienas produktas atneša savų iššūkių. Blizgūs ar minkšti gaminiai? Fotosesija lauke? Visa tai reikalauja kūrybiškų sprendimų ir žinių.
Šiame tobulėjimo kelyje bus daug pergalių ir netikėtumų. Daugiau praktikos suteiks patirties. Nedrovėkite pasidalinti su mumis savo sprendimais ar paklausti patarimo. Galbūt Jūsų problemas lengvai išspręs automatizacija.
Gero mokymosi ir daug profesionalių kadrų!
Kviečiame mus sekti Linkedin, Facebook ir Instagram.
Daugiau informacijos apie fotografiją ir automatines foto studijas skaitykite mūsų Blog’e.
