Geriausias objektyvas produktų fotografavimui – ekspertų patarimai
Ieškote geriausio objektyvo produktų fotografijai? Sunku priimti optimalų sprendimą neviršijant biudžeto? Žinome, kad renkantis geriausius objektyvus produktų fotografijai reikia atsižvelgti į daugybę veiksnių, tačiau mes esame čia, kad padėtume. Šiame straipsnyje sužinosite apie svarbias objektyvų savybes, juos suprasite ir apžvelgsite įvairius pavyzdžius bei prekių ženklus. Žingsnis po žingsnio bus atsižvelgta į svarbiausius objektyvo pasirinkimo aspektus, nepamirštant ir su biudžetu susijusių aspektų.

Atsakome į šiuos klausimus, kurie jums gali kilti apie objektyvus produktų fotografijai:
- Kas iš tiesų svarbu produktų fotografijoje?
- Kokios yra objektyvų savybės ir kurių man labiausiai reikia?
- Kokius objektyvo nustatymus turėčiau pasirinkti?
- Dažniausios problemos, susijusios su produktų fotografijos objektyvais
- Kas NĖRA svarbu renkantis?
- Kaip išsirinkti objektyvą?
- Rekomenduojamas objektyvas produktų fotografijai
Kas iš tiesų svarbu produktų fotografijoje?
Produktų fotografija yra natiurmortų fotografijos porūšis – negyvų objektų fotografavimas. Ji naudojama produktų kataloguose, elektroninėje prekyboje, o jos pagrindinis tikslas – patraukliai pavaizduoti produktą tokį, koks jis yra. Geros kokybės produktų fotografija yra svarbi elektroninei prekybai, nes ji suteikia informacijos apie produktą, didina klientų pasitikėjimą ir sumažina klausimų skaičių.
Priešingai, komercinės (reklaminės, stilizuotos) produktų fotografijos tikslas – sukurti emocijas aplink produktą ir papasakoti istoriją apie jį. Jos tikslas – pritraukti ir įtraukti potencialų klientą į istoriją.
Abu natiurmortų fotografijos tipai gali būti taikomi tradicinės arba automatizuotos fotostudijos pagalba. Jūsų studijos įrangai reikės skirtingų objektyvų skirtingiems tikslams. Ir iš tiesų, sprendimas, ar norite užsiimti komercine, ar produktų fotografija, nulems jūsų objektyvo pasirinkimą.
Būtent jūsų įrangos optinė konfigūracija bus labai svarbi norint gauti gerą produktų fotografiją.
Kokios yra objektyvų savybės ir kurių man labiausiai reikia?
Židinio nuotolis

Objektyvo židinio nuotolis lemia matymo kampą – kiek vaizdo bus užfiksuota. Jis koreliuoja su didinimu (arba priartinimu) – kokio dydžio bus atskiri elementai. Matematiškai kalbant, židinio nuotolis yra optinio atstumo tarp objektyvo židinio taško ir jutiklio apskaičiavimas tuo momentu, kai objektas yra sufokusuotas.
Kuo ilgesnis židinio nuotolis, tuo siauresnis matymo kampas ir didesnis didinimas. Kuo trumpesnis židinio nuotolis, tuo platesnis matymo kampas ir mažesnis didinimas.
Nuotraukose matomas padidinimo skirtumas priklausomai nuo židinio nuotolio (atstumas nuo objekto kiekvienoje nuotraukoje buvo vienodas).
Be fizikos, gaminių fotografijai reikėtų rinktis objektyvą, kurio židinio nuotolis yra bent 50 mm arba pageidautina didesnis. Objektyvai, kurių židinio nuotolis mažesnis nei 50 mm, gali priversti susidurti su plataus kampo iškraipymu. Šio trūkumo pavyzdys matomas pirmoje nuotraukoje aukščiau. Kuo didesnis židinio nuotolis fotografuojant tokio paties dydžio objektą, tuo toliau jį reikia atitraukti nuo objekto. Taigi, rinkdamiesi objektyvą, nepamirškite apie studijos erdvės, kurią naudojate, dydį.
Didinimo santykis
Šis parametras dažnai lieka paslėptas nuo pirmą kartą perkančio asmens, nes norint jį rasti, dažniausiai reikėtų pasidomėti objektyvo modelio techninėmis specifikacijomis. Jis išlieka labai svarbus makrofotografijos kokybei, todėl verta jį apsvarstyti.
Kuo geresnis padidinimo santykis, tuo detalesnės bus jūsų mažų gaminių nuotraukos. Įsivaizduokite mažą auskarą, padidintą dvigubai, neprarandant detalių. Būtent to ir siekiate naudodami padidinimo santykį.
Techniškai padidinimo santykis yra dydžio santykis, kuriuo fotografuojamas objektas yra metamas ant fotoaparato jutiklio. 2 cm pločio žiedas, nufotografuotas su 1:1 didinimo objektyvu, jutiklyje bus pavaizduotas 2 cm dydžio, o su 1:2 didinimo objektyvu – 1 cm objektas. Paprastai tariant, norėdami pasiekti geresnių rezultatų, ieškokite didesnio padidinimo santykio.
Didinimo santykis lieka susijęs su minimaliu fokusavimo atstumu (aprašyta toliau), nes maksimalus mastelis pasiekiamas tik esant artimiausiam atstumui, kurį gali sufokusuoti objektyvas.

Minimalus fokusavimo atstumas
Kiekvienas objektyvas turi fokusavimo atstumo apribojimą – minimalų atstumą, nuo kurio objektyvas gali sufokusuoti gaminį. Kai atstumas tarp fotoaparato ir objekto yra mažesnis nei nurodyta objektyvo specifikacijoje, jis negalės tinkamai sufokusuoti. Gali tekti atitraukti fotoaparatą nuo gaminio.
Kai kuriais atvejais, kai negalite perkelti fotoaparato toliau nuo gaminio (pvz., kai naudojate fiksuotą padėtį automatinėje foto kabinoje), turite manipuliuoti gaminiu. Priešingu atveju objektyvas gali tapti nenaudingas.
Vaizdo kokybė produktų fotografijoje
Šiandien klientai tikisi aukštos kokybės vaizdų. Nors jie dažnai naudoja mažos raiškos išmaniųjų telefonų ekranus jūsų svetainei peržiūrėti, vaizdas turi būti ryškus ir kitais tikslais. Pavyzdžiui, jums gali reikėti, kad jūsų nuotraukos būtų matomos dideliuose kompiuterių ekranuose, skirtuose publikavimui spaudoje ar svetainėje.
Galutinio vaizdo kokybę įtakoja daug veiksnių, o objektyvai yra svarbiausi. Turėtumėte įsitikinti, kad objektyvas užtikrina bendrą ryškumą nuo vieno kampo iki kito. Ypač jei planuojate apkarpyti detalius vaizdus iš didelės raiškos nuotraukos.
Kokius objektyvo parametrus turėčiau pasirinkti?
Kokia diafragmos vertė produktų fotografijai?
Diafragma yra vienas iš ekspozicijos parametrų, šalia užrakto greičio ir ISO. Ji rodo kintamo skersmens skylutę objektyvo viduje, per kurią šviesa patenka į fotoaparato korpusą ir ant vaizdo jutiklio. Paprastai tariant, ji reguliuoja šviesos kiekį, kurį gauna fotoaparato jutiklis. Taigi, ji koreliuoja su vaizdo ryškumu ir turi įtakos vaizdo kokybei bei lauko gyliui.
Produktų fotografijoje diafragma išlieka labai svarbi norint išlaikyti aukštos kokybės ir ryškų vaizdą ir glaudžiai sąveikauja su užrakto greičiu ir ISO. Tai vienas iš klausimų, į kurį negalite atsakyti, jei jus domina geriausi fotoaparato nustatymai produktų fotografijai. Pasidomėkite daugiau apie diafragmą, kad sužinotumėte, kaip tiksliai galite valdyti šį nustatymą, kad pasiektumėte įvairių efektų. O kol kas pateikiame trumpą grafiką, kuris supažindins jus su pagrindais.

Kas yra lauko gylis (depth of field)?
Lauko gylis lemia, kiek giliai plane vaizdas išlieka sufokusuotas (išlieka ryškus). Tai atstumas tarp artimiausio ir tolimiausio objekto, kuris vaizde yra pakankamai ryškus. Lauko gylis priklauso nuo:
- židinio nuotolio – kuo didesnis židinio nuotolis, tuo mažesnis lauko gylis;
- atstumo tarp fotoaparato ir objekto – kuo mažesnis atstumas, tuo mažesnis lauko gylis;
- diafragmos – kuo didesnė diafragmos vertė, tuo didesnis lauko gylis
Kadangi tai nepaprastai sudėtinga tema, kuri kartojasi visuose fotografijos stiliuose, išsamesnės informacijos apie židinio nuotolį ir lauko gylį rasite kituose išsamiuose vadovuose, skirtuose atskirai šiems parametrams.
Vaizdo kokybė ir diafragmos vertė
Be ryškumo ir židinio nuotolio, vaizdo kokybei įtakos turi ir diafragma. Apskritai dauguma objektyvų ryškiausius vaizdus pasiekia esant vidutinėms diafragmos reikšmėms, pvz., f/7, f/11.
Turint omenyje, kad jūsų produktų fotografijai reikės maždaug f/11 diafragmos vertės, verta atitinkamai pakoreguoti ISO ir užrakto greičio vertes. Tokia nustatymų tvarka leis išlaikyti ryškumą, tuo pačiu metu kontroliuojant ryškumą.
Renkantis objektyvą produktų fotografijai, reikia atsižvelgti į reikiamą lauko gylį, diafragmą, kurią ketinate naudoti, ir kokybę, kurią galima pasiekti esant šiai diafragmai. Skirtingi objektyvai turės skirtingą kokybę esant skirtingoms diafragmos vertėms. Apskritai geriausia naudoti f/16 arba mažesnę diafragmos vertę (f/11, f/7).
Kai kuriais atvejais, pvz., fotografuojant aukštos kokybės papuošalus, norint pasiekti geriausią kokybę (tačiau sumažinant lauko gylį), gali tekti naudoti diafragmą nuo f/4 iki f/5,6. Tokiu atveju, norint pasiekti didesnį lauko gylį, galite naudoti programinės įrangos metodus, tokius kaip fokusavimo kaupimas (stacking).
Nuotraukų, padarytų su f/2.8, f/29 diafragma ir fokusavimo kaupimu (stacking’u), palyginimas.
Kas yra fokusavimo kaupimas makrofotografijoje?
Makrofotografija yra sudėtinga. Makroobjektyvais nufotografuotos produktų nuotraukos pasižymi dideliu detalių lygiu, tačiau yra sunkiai fokusuojamos. Fonas ir toliau esantys produkto elementai kenčia nuo mažo lauko gylio – jie gali būti neryškūs ir sutrikdyti bendrą vaizdo įspūdį. Įsivaizduokite 5 cm skersmens apyrankę, kurios tik priekinė dalis lieka fokusuota gautame paveikslėlyje.
Čia profesionalūs fotografai sugalvojo techniką, vadinamą fokusavimo kaupimu, kad išspręstų šią problemą. Ji prieinama visiems objektyvams, nes ji pagrįsta vien fokusavimu. Kelios nuotraukos padaromos sufokusuojant skirtingas produkto sritis, o tada „sudedamos“ viena ant kitos naudojant papildomo apdorojimo programinę įrangą. Rezultatas paprastai yra ryškus produkto vaizdas su maksimaliu lauko gyliu (daugiau apie lauko gylio manipuliavimą skaitykite skyriuje „objektyvo nustatymai“).
Fokusavimo kaupimo technika makro produktų fotografijoje automatiškai įdiegiama Orbitvu fotostudijose ir vadinama „Super Focus“. Ji leis jums fotografuoti geras produktų makronuotraukas, taupant darbo laiką papildomo apdorojimo programinėje įrangoje.
Dažniausios problemos, susijusios su objektyvais, skirtais produktų fotografijai
Kiekvienas, dirbantis su produktų fotografija, jau yra atpažinęs keletą sričių, kurios gali kelti pavojų galutinių vaizdų kokybei. Pirmiausia papasakokime apie kelis pagrindinius objektyvų trūkumus.
Chromatinė aberacija
Chromatinė aberacija yra objektyvo optinė problema. Ji atsiranda, kai yra didelis kontrastas tarp balto fono ir tamsių objekto kraštų. Tai dažna rizika produktų fotografams, nes jie dažniausiai naudoja baltą foną.
Dėl chromatinės aberacijos galite matyti skirtingų spalvų „juostas“ palei tamsių ir šviesių dalių ribas. Nors chromatinę aberaciją įmanoma pašalinti postprodukcijos metu, pasirinkus aukštos kokybės objektyvą su minimalia chromatine aberacija, geriau patenkinsite savo poreikius ir sutaupysite laiko.
Vinjetavimas
Vinjetavimas yra optinė problema, dėl kurios objektyvas nepakankamai eksponuoja vaizdo kampus, palyginti su vaizdo centru. Jo lygis yra didesnis naudojant mažesnes diafragmos vertes, o tai gali nutikti fotografuojant su neryškiu fonu. Varifokaliniuose objektyvuose vinjetavimas mažėja didėjant židinio nuotoliui.
Vinjetavimas gali pasireikšti dažniau naudojant varifokalinį objektyvą ir jo maksimalų bei minimalų židinio nuotolį. Rizika slypi ir galimame iškraipyme (žr. toliau). Dėl šių dviejų trūkumų 50 mm ir didesnio židinio nuotolio objektyvai yra standartinis pasirinkimas gaminių fotografijai.

Iškraipymas
Yra dviejų tipų iškraipymai – perspektyvinis ir optinis. Perspektyvinį iškraipymą galite gauti, pavyzdžiui, naudodami plataus kampo objektyvą. Ir daugeliu atvejų jis yra numatytas. Optinis iškraipymas yra objektyvo klaida, dėl kurios tiesios linijos atrodo kaip kreivės. Poveikis priklauso nuo objektyvo konstrukcijos – geras objektyvas sumažina šį efektą.
Kas NĖRA svarbu jūsų pasirinkime?
Yra objektyvo savybių, kurios padidina kainą ir atlieka svarbų vaidmenį fotografuojant judesį – prievadai, modeliai, vaizdo įrašai. Jos neatneša jokios naudos fotografuojant produktus.
Minimali diafragma
Minimali diafragma yra mažiausia reikšmė arba didžiausia skylė, kuri gali būti suformuota fotografiniame objektyve. Objektyvo modelio aprašyme paprastai rasite minimalų diafragmos diapazoną, šalia židinio nuotolio (pvz., 24–105 mm f/3,5–5,6). Šis diapazonas atspindi didžiausią įmanomą diafragmą, priklausomai nuo naudojamo židinio nuotolio. Šiuo atveju 105 mm židinio nuotolis leidžia mažiausią diafragmos reikšmę – f/5,6, o 24 mm židinio nuotolis – f/3,5.
Brangesni objektyvai leidžia naudoti tą pačią minimalią diafragmos reikšmę visame priartinimo diapazone. Brangiausi objektyvai (vadinamieji greito židinio nuotolio objektyvai) leidžia pasiekti labai didelę diafragmą f/1,2–f/2 diapazone. Produktų fotografijos atveju tai paprastai nėra svarbu, nes mažos diafragmos retai naudojamos dėl labai mažo lauko gylio.

Greitas fokusavimas
Greitas fokusavimas nėra svarbiausia gaminių fotografijos objektyvo savybė, nes jūsų daiktas nejuda. Į tai reikėtų atsižvelgti renkantis objektyvą veiksmui fotografuoti, pvz., reportažui ar sporto fotografijai.
Tylus automatinis fokusavimas
Ši funkcija būtų naudinga įrašant vaizdo įrašą su garsu. Kai objektyvą naudojate produktų fotografijai, ji nėra tokia svarbi. Nėra garso – nėra problemų.
Vaizdo stabilizavimas
Tai praktiška filmuojant vaizdo įrašus laikant fotoaparatą rankose arba fotografuojant laisva ranka. Fotografuojant fotostudijoje, naudosite trikojį arba panašų fotoaparato laikiklį, todėl vaizdo stabilizavimo nereikės.
Kai kuriuose nuotraukų automatizavimo sprendimuose (pvz., „Orbitvu Alphashot“) stabilizavimas turi būti visam laikui išjungtas, kai fotografuojama pašalinant foną.
Rekomenduojamas objektyvas produktų fotografijai
Ar prisimenate jausmą, kai teko vartyti storas bet kokios perkamos įrangos technines specifikacijas ir naudojimo instrukcijas? Nesijaudinkite, tai normali reakcija į jų ypač sudėtingą kalbą ir didelę apimtį. Tačiau šį kartą norėtume pakviesti jus peržvelgti išsamų objektyvo, kurį ketinate pirkti, aprašymą.
Ieškokite bent jau didinimo santykio parametro – vieno iš mažiau reklamuojamų būdų gauti geros kokybės makro nuotraukas. Dauguma jūsų potencialių pirkinių jau turės „makro“ žymą, tačiau pasinerdami į lenteles galėsite geriau palyginti ir išanalizuoti privalumus ir trūkumus.
Mes pateikiame rekomendacinį įvairių prekių ženklų objektyvų sąrašą. Atkreipėme dėmesį į fokusavimo parametrus ir visus anksčiau minėtus veiksnius. Svarbu atsiminti, kad visi gamintojai savo objektyvams naudoja skirtingus tarpusavyje nesuderinamus laikiklius. Laikikliai gali skirtis nuo DSLR iki beveidrodinių fotoaparatų net ir to paties prekės ženklo viduje. Atidžiai sudarykite savo rinkinį, atsižvelgdami į tai, ar naudojate apkirpto kadro, ar viso kadro fotoaparatą.

Canon:
- Canon RF 24-105mm f/F4-7.1 IS STM – (skirtas viso kadro fotoaparatams) Gaunate labai universalų židinio nuotolį įvairiems produktų fotografijos poreikiams. Objektyvas yra geros kainos ir, kaip Canon, pasižymi geru kainos ir kokybės santykiu. Optimalus kainos ir kokybės santykis / universalus židinio nuotolis
- Canon RF 24-105 mm f/4L IS USM – (skirtas viso kadro fotoaparatams) Vėlgi labai platus židinio nuotolio diapazonas. L (L – labai ryškus) serija pasižymi geriausiais fokusavimo parametrais ir mažu iškraipymu. Aukšta kokybė / vidutinė kaina
- Canon RF 100mm f/2.8L Macro IS USM – (skirtas viso kadro fotoaparatams) Šis fiksuoto židinio nuotolio objektyvas pasižymi labai geru didinimo santykiu, fokusavimo parametrais ir mažu iškraipymu. Ypač ryškus / aukšta kokybė / 1:1 didinimo santykis / tinka tiek APS-C, tiek FF fotoaparatams
Nikon:
Nikon leidžia naudoti savo DX objektyvus (modelius, skirtus nepilno kadro fotoaparatams) tiek nepilno, tiek viso kadro fotoaparatams, tačiau užuomina, kad reikia perskaičiuoti židinio nuotolį, nes gali atsirasti stiprus vinjetavimo efektas.
- Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF – tikėkitės gero fokusavimo ir didinimo santykio. Tai objektyvas, skirtas makrofotografijai. 1:1 didinimo santykis / gera kokybė
- Nikon AF-S FX NIKKOR 24-70 mm f/2.8E – universalus židinio nuotolis ir geri fokusavimo parametrai. Brangus / ryškus
- Nikon AF-S FX Nikkor 50mm f/1.8G (viso kadro fotoaparatams) laikykite šį objektyvą pradinio lygio pasirinkimu produktų fotografijai. Jis turi standartinį židinio nuotolį ir gerą kainą. Labai gera kaina / objektyvas produktų fotografijos nuotykių pradžiai
Sony:
- Sony E18-135 – (nepilno kadro fotoaparatams) Jei nuspręstumėte naudoti Sony, šis objektyvas pasižymi universaliu židinio nuotoliu ir vaizdo stabilizavimu. Sony skirtas geros kainos / sisteminis objektyvas
- Sony E55-210 OSS – (nepilno kadro fotoaparatams) Šis objektyvas suteikia bazinio lygio, geros kainos ir universalaus (net ir dideliems židinio nuotoliams) sprendimo. Sony skirtas geros kainos / sisteminis objektyvas
- Sony FE24-105 G – (viso kadro fotoaparatams) – Jus labai tenkins fokusavimo parametrai ir židinio nuotoliai, puikiai tinkantys gaminių fotografijai. Vidutinė kaina / aukšta kokybė / ryškus vaizdas
- Sony FE 50 mm F2.8 – (viso kadro fotoaparatams) Šis, skirtas makrofotografijai, labai išsiskiria savo išskirtiniu didinimo santykiu šioje kainų kategorijoje. Labai gera kaina / pradinis objektyvas
- Sony FE 90 mm F2.8 Macro G OSS – (viso kadro fotoaparatams) Šis makroobjektyvas pasižymi labai gerais fokusavimo parametrais ir pastebimu didinimo santykiu. Labai ryškus / gera bendra kokybė
Trečiųjų šalių objektyvai:
Jei jūsų biudžetas ribotas, galite apsvarstyti vieną iš trečiųjų šalių objektyvų.
- Sigma C 18-200/3.5-6.3 C DC MACRO OS HSM – (skirtas fotoaparatams su nepilno kadro jutikliais). Šis Sigma, makro režimu, siūlo geresnį didinimo santykį nei dauguma standartinių objektyvų.
- Sigma AF 105/2.8 MACRO EX DG OS HSM – šis fiksuoto židinio nuotolio objektyvas gali atlikti savo darbą makrofotografijoje. Geras didinimo santykis būtų pagrindinis jo privalumas. Labai ryškus / 1:1 didinimo santykis.
- Tamron 35-150mm F/2.8-4 Di VC OSD – jei ieškote kintamo židinio nuotolio objektyvo už prieinamą kainą ir efektyvaus produktų fotografijoje, šis Tamron gali jus dominti. Universalus / mažiau iškraipymų.
- Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD – šio makro objektyvo privalumas būtų 1:1 didinimo santykis, pasiektas už gerą kainą. 1:1 didinimo santykis / labai ryškus
Objektyvų rekomendacijos automatizuotai gaminių fotografijai
Jei ieškote objektyvų, skirtų naudoti fotografijos automatizavimo sprendimuose (pvz., su Orbitvu automatinėmis fotostudijomis), jūsų pasirinkimas apsiribos fotoaparatų prekių ženklais, kuriuos palaiko fotografijos automatizavimo sistema. Šiais laikais tai dažniausiai bus Canon, nes Canon teikia lanksčiausią trečiųjų šalių sprendimų palaikymą. Orbitvu automatizavimo atveju išsamesnės informacijos galite rasti mūsų suderinamumo tinklalapyje.
Kaip išsirinkti objektyvą? – žingsnis po žingsnio vadovas
Kadangi rinkoje yra daugybė objektyvų, apsispręsti gali būti sunku ir reikės šiek tiek pagalvoti. Todėl nusprendėme jus supažindinti su šiuo procesu žingsnis-po-žingsnio pamoka.
1. Pagalvokite apie biudžetą, kurį norite išleisti objektyvui įsigyti
Pirma, svarbus fotoaparato modelis. Būtent korpusas geriausiai išnaudos objektyvo potencialą. Jei reikia rinktis ir neturite neriboto biudžeto, geriau įsigyti fotoaparatą su nepilno kadro jutikliu (APS-C) ir jam skirtus objektyvus.
Antra, atminkite, kad geros kokybės nuotraukos gali atnešti daugiau pelno, todėl atsižvelkite į tai, kiek galite gauti iš paties objektyvo.
Galiausiai, objektyvai laikui bėgant praranda vertę daug mažiau nei fotoaparatai ir paprastai naudojami ilgiau nei fotoaparatas.
2. Atsižvelkite į visas funkcijas
Vaizdo kokybė ir ryškumas, minimalus fokusavimo atstumas ir židinio nuotolis išlieka pagrindiniai veiksniai. Jūs tai jau žinote, todėl jūsų objektyvo pasirinkimas dabar gali būti dar vienas žingsnis į priekį.
3. Viso kadro ar nepilno kadro jutiklis?
Kiekvienas skaitmeninis fotoaparatas turi vaizdo jutiklį, kuris renka informaciją apie užfiksuotą vaizdą. Jutiklio dydis jūsų fotoaparate kelia klausimą renkantis objektyvą dėl galimų židinio nuotolio skirtumų.
Viso kadro (FF) jutiklis yra skaitmeninė 35 mm juostos kadro versija. Viso kadro fotoaparatai daugeliu atvejų siūlo daugiau lankstumo. Galite naudoti didesnę ISO reikšmę, nesukeldami didelio grūdėtumo efekto. Tai taip pat garantuoja, kas svarbu produktų fotografams, aukštesnę vaizdo kokybę. Viso kadro fotoaparatus dažniau naudoja profesionalai, o jų kaina yra didesnė nei apkirpto kadro fotoaparatų. Be to, viso kadro fotoaparatai turi mažesnį lauko gylį.
Nepilno, arba apkirpto (APS-C), kadro fotoaparatas turi mažesnį jutiklį. Šiuolaikiniai apkirpto kadro fotoaparatai gali duoti labai patenkinamus rezultatus už mažesnę kainą. Jei jums reikia vaizdų savo internetinei parduotuvei, turėtumėte rasti modelių, kurie atitiks jūsų reikalavimus. Mažesnis jutiklis reiškia didesnį lauko gylį nei viso kadro fotoaparatuose.
Viso kadro fotoaparatuose vis dar galima naudoti kai kuriuos DX objektyvus (apkirpimo jutikliams). Fotoaparatai turėtų automatiškai persijungti į DX režimą ir naudoti tik dalį savo jutiklio, tokio pat dydžio kaip ir apkirpimo kadro fotoaparatų atveju. Tačiau tai nutinka tik tuo atveju, jei fotoaparate yra „automatinio apkirpimo“ parinktis ir prarandama raiška. Vis dėlto atkreipkite dėmesį į DX objektyvų ir viso kadro fotoaparatų jungties suderinamumo problemas – visada patikrinkite specifikacijas.
Jei norite naudoti viso kadro objektyvą su apkirpimo jutikliu fotoaparatu, turite perskaičiuoti efektyvų židinio nuotolį, padaugindami jį iš apkirpimo koeficiento (pvz., 1,5-1,6). Pavyzdžiui, apkirpti objektyvai, kurių židinio nuotolis yra 35–135 mm, naudojami viso kadro fotoaparatuose, turės ~50–200 mm efektyvų židinio nuotolį.
4. Pasirinkite prekės ženklą
Kiekvienas fotoaparatų korpusų gamintojas turi skirtingą objektyvo jungtį. Nikkor objektyvo negalima naudoti su Canon korpusu ir atvirkščiai – Canon objektyvo su Nikon korpusu.
Taip pat galite susimąstyti, ar verta pirkti objektyvus ne iš fotoaparatų gamintojų. Apsvarstykite Tamron arba Sigma – tai labai populiarūs gamintojai. Tokiu atveju turite atsiminti, kad specifikacijoje turėtų būti nurodytas jungties tipas, kuriam objektyvas buvo pagamintas (pvz., Canon, Nikon, Olympus, Sony). Objektyvas iš kitų gamintojų gali būti gana geras kompromisas – kaina paprastai būna mažesnė, o kokybė atitinka originalaus fotoaparato gamintojo prekės ženklo objektyvo kokybę.
Atminkite, kad šie vadinamieji „pakaitalai“ gali veikti kitaip, t. y. jums reikės kartkartėmis sukalibruoti savo fotoaparatą su objektyvu. Priešingu atveju galite gauti nepageidaujamą atgalinio arba priekinio fokusavimo efektą. Tai reiškia, kad nuotraukoje esantis židinio taškas pasislenka fotografuojant pasirinkto taško atžvilgiu.
5. Pasirinkite objektyvą su tinkamu židinio nuotoliu
Židinio nuotolis įvairiuose rinkoje esančiuose objektyvuose kinta. Pagrindinius tipus galima apibendrinti taip:
- varifokalinis objektyvas (kintamo židinio objektyvas) – leidžia reguliuoti židinio nuotolį tam tikrame diapazone (pvz., 27–70 mm, 25–105 mm ir kt.);
- fiksuoto židinio nuotolio objektyvas – siūlo tik vieną fiksuotą židinio nuotolį (populiariausias ir universaliausias yra 50 mm).
Jei fotografuojate skirtingo dydžio objektus, kintamo židinio objektyvas leis bet kuriuo metu reguliuoti priartinimo lygį pagal objekto dydį. Naudojant fiksuoto židinio nuotolio objektyvą, vienintelė galimybė sumažinti vaizdo priartinimą yra perkelti fotoaparatą ir objektyvą toliau nuo objekto. Naudodami kintamo židinio objektyvą, galite tiesiog padidinti priartinimą (sumažinti židinio nuotolį) nekeisdami fotoaparato padėties.
Naudodami fiksuoto židinio nuotolio objektyvą, visada turėsite tą patį židinio nuotolį ir tą patį matymo kampą. Nors darbas gali būti mažiau patogus ir turėti tam tikrų apribojimų, visada gausite tuos pačius židinio nuotolio rezultatus. Standartinio 50 mm objektyvo židinio nuotolis yra beveik optimalus 44 mm, panašus į žmogaus regėjimą.
6. Prieš priimdami galutinį sprendimą, patikrinkite objektyvo specifikacijas ir pasinaudokite objektyvų palyginimo svetaine
Galbūt jau supratote, kad objektyvų parametrai yra sudėtingas daugiamatis klausimas. Painiose situacijose jums į pagalbą ateina tokios svetainės kaip „Digital Photography Review“, kurios siūlo objektyvų palyginimo sistemas ir straipsnius. Jose bus daug informacijos, pateiktos aiškioje lentelėje, ir galimybė palyginti kelis objektyvus. Išbandykite šią nuorodą, kad pasinaudotumėte jų naudingu palyginimo įrankiu.

Kalbant apie objektyvus, jie visi turi didesnių ar mažesnių trūkumų, todėl būkite kuo tikslesni. Nepamirškite aukščiau paminėtų kokybės veiksnių – židinio nuotolio, diafragmos, didinimo santykio ir pan. Palyginimo sistema pateiks daug naudingos informacijos – suderinamumo, kainų, fizinių savybių aprašymų.
Pabaigai
Šio straipsnio esmė – padėti jums nuspręsti, kokia įranga jums tinkamiausia. Stengėmės jį parengti atsižvelgdami į visus jūsų produktų fotografijos poreikius ir šiuolaikinės rinkos reikalavimus. Kalbėti galime remdamiesi savo patirtimi.
Tikimės, kad pasieksite daug patenkinamų rezultatų. Įrenkite savo studiją, aprūpinkite ją gera kamera ir optimaliu objektyvu – ir kelionė prasidės. Patirtis ir praktinės žinios apie objektyvų specifikacijas ateis su laiku.
Jei norite perskaityti daugiau patarimų apie turinio kūrimą, peržiūrėkite kitus mūsų produktų fotografijos vadovus.
Kviečiame mus sekti Linkedin, Facebook ir Instagram.
Viskas apie 360 laipsnių fotografiją ir automatines fotostudijas, bei kitą naudingą informaciją – mūsų Blog’e.
