Konversijos rodiklis e-komercijoje – kaip geras draugas, kuriuo pasitiki.
Konversijų rodiklis - kiek tai svarbu šiandieną?
Metams bėgant konversijos rodiklis išlaikė savo pozicijas kaip vienas iš reikšmingiausių, todėl šis skaičius yra vis dar labai svarbus e-komercijoje.
Atsimenant pažintį su e-komercija, pirmasis ir ilgą laiką vienintelis skaičius, kurį visi mokėjo išskaičiuoti, tai buvo konversijos rodiklis (CVR). Formulė buvo (ir yra) labai paprasta – pirkimų skaičių reikia dalinti iš atėjusių žmonių skaičiaus ir šiandieną, matyt, reikia džiaugtis tada kai gautas skaičius yra didesnis nei 1:-).
Aišku, seniau pirkimų buvo gerokai mažiau nei šiandieną, nes pirkimų internetu įpročiai dar tik buvo bepradedantys savo kelią. Šiandieną konversijos rodikliai yra kiek kuklesni nei prieš 20 metų, bet siekiamybė išlieka tokia pati – kad šis „reitas” būtų kuo didesnis. O tam ir įrankių ir galimybių šiandieną yra gerokai daugiau.
Kodėl konversijos rodiklis yra toks svarbus jūsų el. parduotuvei? Jūs galite per mėnesį turėti pvz. 10K lankytojų, kuriuos atsivesite per įvairias reklamas, bet dėl blogų produktų nuotraukų, produktų aprašymo ir dar keletos svarbių dalykų (ypač el. parduotuvės UX), tie lankytojai, kuriuos taip brangiai atsivedėte, taip ir nevirsta pirkėjais. Taigi, šio rodiklio pokyčiai (tikuosi į gerą pusę) bus jums labai svarbūs, kai norėsite žinoti, ar pakeitimai, kuriuos atlikote savo el. parduotuvėje, jums veikia.
Koks konversijos rodiklis yra geras?
Google „lūžta” nuo klausimų, „koks konversijos rodiklis yra geras?”, nes teorijų pateikta daug ir visokių, tik reikia atsirinkti kuo tikėti. Apie tai, kad skirtingos industrijos turi skirtingus konversijų rodiklius, išgirdome jau seniai. Atrodo, kad vis tik skirtingų industrijų prekių poreikis yra didelis, bet va, vienos pramonės šakos konversijos rodiklis (vidutiniškai) yra gerokai aukštesnis už kitos. Kodėl taip yra? Sutikite, kad pirmas impulsas vartotojui priimant sprendimą pirkti yra patrauklios produkto nuotraukos. Ir jas pirmiausiai jis pamato atėjęs į jūsų el. parduotuvę. Jos veikia pirkėjo emocijas, todėl, pirkėjas žaibiškai priima sprendimą pirkti, pats dar to nesuprasdamas. Va taip!🤣
Pateikiame keletą statistikos rodiklių apie konversijas (vidutines) skirtingose industrijose:
Šaltinis: https://blog.hubspot.com/
Pastebėjote, kad kai kurie verslai turi gerokai didesnius konversijos rodiklius nei kiti. Vieniems yra sąlyginai lengviau emociškai „paimti” būsimą pirkėją, todėl tokios sritys kaip „menas ir amatai”, bei „gyvūnų priežiūra” turi daugiau šansų įtaigiau vaizdu perteikti emocinį potencialą, nei tai gali padaryti pvz. „sportas ir laisvalaikis”.
Kaip pagerinti konversijos rodiklius?
Norint, kad jūsų konversijos rodikliai būtų gerokai aukštesni, už mūsų pateiktus vidutinius – reikės atlikti tam tikrus jūsų el. parduotuvės optimizavimo darbus. Norint pasiekti gerus konversijos skaičius, neužteks jūsų dėmesio, kurį skiriate tik SEM, SEO ar UX. Tai labai svarbu, bet patį svarbiausią vaidmenį čia atlieka geros produktų nuotraukos ir vaizdinis turinys.
Taigi apie viską iš eilės.
-
SEO visada turi žygiuoti kartu su jumis
Verslams susijusiems su e-komercija, ateityje bus „išmokėtos premijos”, jeigu jų svetainės bus optimizuotos ir pritaikytos populiariausių paieškų varikliams. Be to geri svetainės SEO rezultatai leis sutaupyti pinigų už mokamas reklamas ir padės pasiekti klientus tose nišose, apie kurias jūs net nesvajojote. Nuo tada, kai įvairių įrankių (dabar savo projektus nuolat prižiūrime su SEO PowerSuite) pagalba pradėjome stebėti ir tvarkyti savo projektų SEO, mažiausias augimas paieškos sistemose per 2-3 mėnesių laikotarpį buvo 16%.
-
SEM yra vienas iš patikrintų būdų, kaip padėti augti konversijos rodikliams
Teisingi raktiniai žodžiai, geros antraštės ir aprašymai paieškos sistemose, bei patrauklios vaizdinės reklamos sužadins vartotojų norą pirkti. Google Ads specialisto ir gero copywriter’io tandemas yra tai, kas stipriai gali pagerinti konversijų rezultatus. Atrodo, kad „Google Ads“ – yra vienas iš svarbių dalykų siekiant didesnio konversijų rodiklio. Taip pat labai rekomenduoju išnaudoti ir nemokamas Google paslaugas (pvz. Google Business Account), kur galima pranešti apie naujienas, akcijas, kelti daug vaizdinio turinio, rinkti atsiliepimus. Vienoje nuotraukoje, kurią įkėlėme kaip iliustraciją, kaip pavyzdžiai tilpo ir SEO ir SEM.
-
Nepamirškite UX
Puikiai suprojektuoto prekybos centro visos lentynos ir alėjos, atvedančios prie jų pirkėjus, yra kruopščiai suplanuotos, kad finale būsimas pirkimas būtų kuo didesnis. Taip turėtų būti ir jūsų elekroninėje parduotuvėje. Kurkite UX taip, kad pirkėjas praleistų kuo daugiau laiko jūsų el. parduotuvėje. Gerai apgalvotas ir patrauklus web dizainas padės optimizuoti konversijas jūsų naudai. Netgi nedideli, bet teisingi UX pakeitimai jūsų el. parduotuvėje gali duoti labai gerų rezultatų. Mūsų patarimas – šiuo metu ypač atkreipkite dėmesį į mobilios versijos dizainą. Būtinai peržiūrėkite jį ir susitvarkykite. Jis šiuo metu yra svarbesnis už „desktop” versiją. Kiekvienais metais perkančiųjų „iš telefono” skaičius auga, bet el. parduotuvių savininkai, deja, retai į tai kreipia dėmesį.
-
Kokybiškas vaizdinis turinys greičiausiai pagerins konversijos rodiklį
Turime pavyzdį Amazon platformoje, kai produkto nuotraukų pakeitimas iš esmės pakeitė pardavimų rezultatus. Kol buvo prastos produkto nuotraukos – nepadėjo nei geri ir išsamūs produktų aprašymai (parašyti geriausių copywriter’ių) su išieškotais raktiniais žodžiais, nei PPC su specialiai nufilmuotomis video reklamomis, nei įmantrus produkto įpakavimas (speciali dėžutės, kurioje buvo visokių nemokamų dovanėlių), nei influencerių postai. Žmonės tiesiog nepirko ir pardavėjai ilgą laiką nesuprato kodėl. Nušvitimas atėjo tuomet, kai buvo pakeistos produkto nuotraukos.
Senoje nuotraukoje vyrą be galvos ir stovintį agresyvioje pozoje, pakeitė miela porelė, kurių dalis veido yra matoma, o ir abiejų manekenų stovėsena tapo žymiai meilesnė . Viskas pasikeitė iš esmės. Vieną dieną viskas kas neveikė, pradėjo puikiai veikti.
Siekiant geresnio konversijų rodiklio galima pradėti nuo SEM, SEO, UX, tačiau niekas taip stipriai nepaveiks jūsų kliento emocijų kaip kokybiškos produktų nuotraukos. Būtinai savo elektroninę parduotuvę apginkluokite geromis produktų ir pakuotės nuotraukomis, inovatyviomis 360 nuotraukomis ir kokybiškais vaizdo įrašais apie produktą (gali būti produkto apžvalga ar reklaminis video).
Jūs galite vartotojo kelionę (nuo jūsų produkto suradimo iki pirkimo) padaryti įspūdinga ir nepakartojama, papildant ją nuotraukomis, vaizdo įrašais ir kita informacija, bei suteikiant kitas apsipirkimo pramogas (#shoppertainment).
Daug vaizdinio turinio el. parduotuvėje – geras sprendimas.
Daug gero vaizdinio turinio – reiškia vaizdo įrašus, 360 produkto nuotraukas. Tai suteikia galimybę apžiūrėti produktą labai išsamiai. Bandymas parduoti kokį nors pvz. elektronikos prietaisą kai yra pateikta tik 1 arba 2 produkto statinės nuotraukos garantuotai yra pasmerkta nesėkmei. Leiskite pirkėjui apžiūrėti produktą išsamiai, pasukioti jį visomis įmanomomis kryptimis, pamatyti visus jo mygtukus ir jungtis. Tai ne tik suteiks daugiau pasitikėjimo jūsų el. parduotuve, bet ir nupirkus produktą, sumažins gražinimo galimybę.
Automatizuotas fotografavimo ir filmavimo procesas jūsų biure – ar jau išbandėte?
Kokybiško vaizdinio turinio kūrimas užima daug laiko. Jeigu neturite galimybės fotografuoti ar filmuoti pas save – tai procesas ilgas ir brangus. Reikia surinkti produktus, juos nuvežti arba nusiųsti į foto studiją. Praeis daug laiko, kol tinkamos produktų fotografijos pasieks jus. Laimei, šiandieną šią problemą jau galima išspręsti, dėka automatinių foto studijų.
Vieno mygtuko paspaudimu jūs galite kurti puikias produktų nuotraukas ir video. Šiose studijose yra integruotas apšvietimas, kurio sureguliavimas tradicinėse foto studijose, paprastai atima labai daug laiko ir reikalauja specifinių žinių. Automatinių foto studijų programinėje įrangoje yra galimybė naudoti gamyklinius apšvietimo ruošinius, arba pagal poreikį susikurti savo. Taip sutaupoma labai daug laiko. O kur dar automatinis produkto iškirpimas iš fono ar nuotrakų sukompresavimas išlaikant aukštą rezoliuciją ir gaunant labai mažą nuotraukų svorį. Na ir vyšnia ant torto – greitas ir patogus nuotraukų įkėlimas į jūsų el. parduotuvę. Atrodo, kad šie, mano aprašyti, automatizuoti procesai tai puikus būdas pagerinti jūsų parduotuvės konversijas optimizuojant tiek kaštus vizualinio turinio kūrimui, tiek laiko sąnaudas.
Apibendrinimas
Pasidalinome patirtimi ir aprašėme kelis konversijų rodiklio optimizavimo būdus ir išskyrėme, mūsų nuomone svarbesnius, tokius kaip SEM, SEO, UX. Faktas, kad jų yra ir daugiau, todėl galėsime vėliau pratęsti.
Paskutinis ir tikrai ne mažiau svarbus būdas yra vaizdas ir turinio kokybė. Tai ir produktų nuotraukos, 360 nuotraukos, bei video. Atlikę nedidelius pakeitimus ar papildymus su nuotraukomis ir video, bei investavę į šiuolaikišką produktų fotografavimo techniką ir procesus, galite palyginti nesudėtingai pakeisti konversijų rodiklius savo naudai.
Visi patarimai ir įžvalgos, apie kuriuos rašėme yra „pačiupinėti” ir išbandyti mūsų pačių.
Kviečiame mus sekti Linkedin, Facebook ir Instagram.
Viskas apie 360 fotografiją ir automatines foto studijas – mūsų Blog’e.